Begeleiden binnen Vivens Nederland betekent veel vrijheid en flexibiliteit om de begeleiding samen met ‘jouw’ cliënten vorm te geven. Geen stapels papier of verantwoording aan een leidinggevende over ieder uur begeleiding die je levert. Jij werkt voor jouw zorgvragers.

Wij meten op de achtergrond continue de impact en effectiviteit van de geboden begeleiding en de tevredenheid bij zowel zorgvragers als begeleiders. Dit is kostenbesparend en effectief. Bij ons staat de hulpvraag centraal en niet het beleid.

Vivens Nederland is een organisatie waarin zelfstandig professionals (zzp’ers) in hun kracht staan. Geen manager of direct leidinggevende maar een backoffice die begeleiders ondersteunt bij de bedrijfsmatige processen.

De organisatie

Vivens Nederland voorziet in laagdrempelige begeleiding door te werken met hoogopgeleide ambulant begeleiders die hun werk zelfstandig vormgeven. De centrale organisatie is kleinschalig en eenvoudig van opzet, gekenmerkt door korte lijnen en een platte organisatiestructuur.

Vivens Nederland biedt een inspirerende en eigentijdse werkomgeving waar je volop mogelijkheden hebt om jezelf te ontwikkelen. De centrale organisatie faciliteert de bedrijfsmatige processen die jou in staat stellen om de beste begeleiding te bieden. Je werkt direct samen met de oprichters van Vivens Nederland. Zij bieden organisatorische en inhoudelijke ondersteuning.

Er is volop ruimte voor eigen initiatief en je kunt aansluiten bij verschillende werkgroepen die binnen jouw interessegebied vallen. Je werkt voornamelijk zelfstandig en kunt terugvallen op collega begeleiders.

Wat bieden wij

Wat bieden wij?

Een afwisselende baan die jou eventueel de mogelijkheid biedt om te werken naast een studie of een parttime dienstverband elders. Uiteraard bieden we een introductietraining en werkbegeleiding. Het betreft in eerste instantie een samenwerkingsovereenkomst van bepaalde tijd (1 jaar) met zicht op verlenging.

Het netto-inkomen ligt (afhankelijk van je persoonlijke situatie) 30-45% hoger dan in loondienst. Indien je een WW-uitkering ontvangt, biedt het UWV interessante mogelijkheden om te starten als zelfstandig ondernemer. Bekijk deze website voor meer informatie.

Zelfstandig ondernemerschap

Wij werken met zelfstandig professionals (zp’ers/zzp’ers). Je bent of wordt zelfstandig ondernemer en werkt voor zorgvragers in jouw regio. Op de achtergrond regelen wij alle bedrijfsmatige processen zoals aanbestedingen, administratie, declaratie, verantwoording en facturatie.

Wij bieden een afwisselende baan die jou indien je dat wilt de mogelijkheid biedt om te werken naast een studie of een parttime dienstverband elders. Uiteraard bieden we een goede introductie en werkbegeleiding.

Aansluiten

Om aan te sluiten als begeleider dien jij jezelf allereerst te herkennen in onze visie en missie. Als jouw CV aansluit bij ons profiel, stuur dan je CV op via onderstaande formulier. Zodra wij in de gemeente waar jij woont op zoek zijn naar begeleiders nemen we wellicht contact met je op. Let op: dit is dus geen reguliere sollicitatie. Je laat alleen je CV achter en geeft hiermee aan dat je interesse hebt.

Stagiares 

Vanwege onze organisatievorm, hebben wij op dit moment geen mogelijkheden voor stagiaires.

 

LET OP!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Indien je een vacature of dit profiel hebt gevonden op een website anders dan deze en buiten onze website om hebt gereageerd, dan nemen wij je reactie niet in behandeling. Helaas zijn er nog steeds bedrijven zoals Indeed die ondanks eerdere afspraken ongevraagd vacatures plaatsen. Dit is hun werkwijze en wij hebben hen hiervoor geen opdracht gegeven. Jammer van jouw tijd en het levert ons onnodig veel werk op.

Profiel ambulant begeleider

Hoofdtaken

Als ambulant begeleider bevorder je de zelfredzaamheid en stabiliteit van zorgvragers. Het doel is dat zij zo zelfstandig mogelijk kunnen deelnemen aan onze complexe samenleving. Wij doen dit door begeleiding te bieden in en rondom de verschillende levensgebieden binnen de zelfredzaamheidsmatrix. Je hebt in deze functie te maken met een toenemende diversiteit (in doelgroepen) en meervoudige probleemsituaties.

Je voert zelf kennismakingsgesprekken met geïnteresseerde zorgvragers en beoordeelt of de hulpvraag door jou beantwoord kan worden. Met iedere zorgvrager werk je aan de hand van een begeleidingsplan aan een aantal concrete doelen. Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering daarvan.

Daarbij coördineer je de begeleiding rond cliënten en onderhoud je actief externe en interne contacten die voor de begeleiding van belang zijn. Waar nodig biedt je praktische hulp. Je specifieke taken zijn altijd onderdeel van het persoonlijk begeleidingsplan van iedere cliënt waarvoor je werkt. De basis voor je werk is de vertrouwensband die je opbouwt met je cliënten. Daarnaast beheer je de cliënten dossiers.

Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma binnen het sociaal domein, bijvoorbeeld SPH, MWD of Pedagogiek.
  • Je bent ondernemend, ziet en zoekt kansen.
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor je resultaten, bent doelgericht en effectief.
  • Je hebt een eigentijdse aanpak.
  • Je hebt kennis van de sociale kaart in de regio waar jij gaat werken.
  • De omgeving en de situatie waarin je werkt analyseer je snel. Je stemt je begeleiding daarop af.
  • Je bent proactief.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring in zorg of welzijn.
  • Je houdt van pionieren.
  • Je bent gericht op samenwerking ondanks dat je veel zelfstandig werkt.
  • Je bewaakt processen en de voortgang van gemaakte afspraken.
  • Je levert een actieve bijdrage aan beleids- en organisatieontwikkeling en bent bereid je kennis en expertise te delen met andere begeleiders.
  • Je hebt geen 9 tot 5 mentaliteit en bent flexibel.
  • Je zoekt zelfstandig naar oplossingen.

 

Reactieformulier