FAQs

Kan de directie mijn klacht lezen?

Als jij een klacht indient, kijkt een onafhankelijke klachtencommissie naar jouw klacht. De klachtencommissie kan de directie om uitleg vragen. De directie moet dan onderzoek doen en praten met bijvoorbeeld jouw begeleider(s). Daarom kun je geen anonieme klacht indienen. De klachtencommissie moet weten wie jij bent om je klacht goed te kunnen beoordelen en daarmee de directie dus ook.

Waarom moet ik toestemming geven voor het opslaan van mijn gegevens?

Als jij een klacht indient via het klachtenformulier, moet je akkoord gaan met de opslag en verwerking van jouw gegevens. Dit staat op het formulier: “Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van je gegevens door deze website”.

Jouw gegevens worden veilig opgeslagen op een cloudserver. Na het indienen van de klacht krijgt de klachtencommissie een melding (zonder jouw gegevens) dat er een klacht is en dat de inhoud te lezen is in de mailbox van de klachtencommissie. De klachtencommissie gebruikt een beveiligde mailbox van @vivens.nl om jouw gegevens veilig te houden.

Volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) moeten wij jouw toestemming vragen om jouw gegevens te mogen verwerken. Daarom vragen wij dit op ons klachtenformulier.